Kalkulacja
Wycena upominków reklamowych jest sprawą dość skomplikowaną. Wpływ na końcową wartość usługi ma kilka czynników:
- Cena znakowanego produktu - ceny upominków podawane są w katalogach. Należy pamiętać, że są to ceny netto, bez znakowania. W przypadku dużych nakładów wartość znakowania może być niewielką częścią całości usługi. Gdy zamawiamy niewielki nakład z nadrukiem kilkukolorowym, znakowanie może przewyższać kilkukrotnie wartość upominka.
- Technologia znakowania - jej wybór uzależniony jest od właściwości znakowanego przedmiotu, projektu znakowania i nakładu. Np. kubki można znakować za pomocą tampodruku, sitodruku lub kalki ceramicznej.
- Nakładu znakowania - w konwecjonalnych technikach znakowania trzeba wykonać matryce, których koszt przygotowania jest dość duży. Nakład determinuje koszt jednostkowy znakowania. Np. wykonanie matrycy kosztuje 50 zł. Jeśli podzielimy ten koszt przez nakład 100 lub 2000 długopisów, to w pierwszym przypadku koszt matrycy na długopis wyniesie 0,50 zł w drugim tylko 0,04 zł. Wielkość nakładu znakowania ma mniejsze znaczenie w technikach niekonwencjonalnych, gdyż nie trzeba wykonywać matryc.
- Ilość kolorów znakowania - w niekonwencjonalnych technikach znakowania zwykle nie ma wpływu na cenę. W tradycyjnych technikach ma ogromny wpływ. Dla każdego koloru trzeba wykonać oddzielną matrycę. Każdy kolor nadrukowany jest oddzielnie, co wiąże się z większymy zużyciem maszyn drukujących.
- Miejsc znakowania - długopis można zadrukować po obu stronach korpusu i na skuwce. Dla każdego z tych miejsc trzeba zrobić oddzielną matrycę i oddzielnie zadrukować w maszynie drukarskiej.
PAMIĘTAJ!
- Ceny katalogowe, to ceny netto bez kosztów znakowania.
- Im więcej kolorów i miejsc nadruku, tym usługa będzie droższa.
- Im większy nakład, tym cena jednostkowa produktu będzie niższa.
- Nie wszystkie upominki prezentowane w katalogach są zawsze dostępne.
- Możesz poprosić handlowca o dostarczenie wzoru upominka.
Jeśli chcesz poznać wartość upominka wraz ze znakowaniem:
- wybierz upominek z katalogu
- zastanów się nad potrzebnym nakładem
- pomyśl, jak upominek miałby być zadrukowany
- poproś o wycenę
Kalkulacjami zajmuje się:
Karolina Modrzejewska
karolina.modrzejewska@multi90.pl
tel. +48 56 49 435 04
karolina.modrzejewska@multi90.pl
tel. +48 56 49 435 04